Δημοσιεύτηκε σε Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης η απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που αφορά τα πιστοποιητικά γνώσης πληροφορικής που χορηγούνται από ιδιωτικούς φορείς - Διαδικασία πιστοποίησης και εποπτείας Φορέων χορήγησης Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ της ημεδαπής − Αναγνώριση φορέων και αντιστοίχιση τίτλων γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ της αλλοδαπής (ΦΕΚ 2123 τ. Β΄ - 1 Αυγούστου 2014)

Στατιστικά... οι δημαγωγοί τα λατρεύουν καθότι τα γεγονότα είναι επίμονα και πεισματάρικα αλλά οι στατιστικές είναι πιο εύπλαστες ("Facts are stubborn, but statistics are more pliable"). Οι επιστήμονες των φυσικών επιστημών τα απεχθάνονται αφού γνωρίζουν ότι αν σε κάποιο πείραμά τους χρειαστούν στατιστικά, μάλλον δεν έχουν σχεδιάσει καλά το πείραμα ("If your experiment needs statistics, you ought to do a better experiment"). Όλοι όμως αναγνωρίζουν τη χρησιμότητά τους και όσοι αγνοούν τα στατιστικά είναι καταδικασμένοι να τα εφεύρουν ξανά, γιατί τα στατιστικά είναι το να μαθαίνεις από την εμπειρία ("Those who ignore statistics are condemned to reinvent it. Statistics is the science of learning from experience").

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δημοσιοποίησε στη σελίδα του με τα νέα βιβλία το νέο βιβλίο για το μάθημα "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ" που διδάσκεται στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου. Το βιβλίο θα αρχίσει να χρησιμοποιείται από το σχολικός έτος 2014-2015.

Όσον αφορά την εκπαιδευτική ρομποτική, για τους μεγαλύτερους μαθητές των γυμνασίων και λυκείων υπάρχει ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής καθώς και το σετ ρομποτικής Lego Mindstorms ΝΧΤ (πλέον EV3) για τα οποία έχουμε γράψει σε παλαιότερα άρθρα μας. Φυσικά, δεν θα μείνουν παραπονεμένοι και αποκομμένοι από τις σύγχρονες εκπαιδευτικές και τεχνολογικές εξελίξεις οι μικρότεροι μαθητές των δημοτικών. Για τα μικρότερα παιδιά, λοιπόν, υπάρχει το Lego WeDo και πρόσφατα ανακοινώθηκε ο 1ος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση "WeDo SCRATCHing".

Ένα από τα πράγματα που μαθαίνουν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο είναι ή έννοια της προσωπικότητας, της ταυτότητας. Το μάθημα αρχίζει καταγράφοντας τα χαρακτηριστικά μας. Πώς μας λένε; Τι χρώμα μάτια έχουμε; Τι χρώμα μαλλιά; Είμαστε αγόρια ή κορίτσια; Ποιο χρώμα μας αρέσει; Έτσι οι μικροί μαθητές αντιλαμβάνονται ότι ο κάθε ένας είναι διαφορετικός από τους υπόλοιπους και ότι έχει κάποια χαρακτηριστικά γνωρίσματα που όλα μαζί συνδυασμένα αποτελούν την προσωπικότητά μας. Την ταυτότητά μας αλλιώς. Κάπου εκεί η νηπιαγωγός μπορεί να μιλήσει και για εκείνα τα μπλε, πλαστικά, ορθογώνια χαρτιά με μια φωτογραφία που έχουν η μαμά και ο μπαμπάς στο πορτοφόλι τους και πιθανώς να τους δείξει και ένα. Για τις αστυνομικές ταυτότητες δηλαδή. Το υπόλοιπο του άρθρου ασχολείται με τη διαδικτυακή και όχι την αστυνομική μας ταυτότητα και το υλικό του απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίων και λυκείων και όχι νηπιαγωγείων.

Οι εξελίξεις στην Πληροφορική και γενικότερα στους υπολογιστές κινούνται με τόσο γρήγορους ρυθμούς που η γλώσσα που γενικά είναι ένα 'δυσκίνητο' εργαλείο που αντιστέκεται στις αλλαγές αδυνατεί να τις προλάβει. Ιδιαίτερα στην Πληροφορική, οι εξελίξεις γεννιούνται σε αγγλόφωνες χώρες και η μετάφραση των αγγλικών όρων στα ελληνικά αποδεικνύεται δύσκολος γρίφος.

Τα λέμε όλα αυτά γιατί άντε τώρα να μεταφράσεις το "Tagged". Παρεμπιπτόντως πρόκειται για ταινία μικρού μήκους (περίπου 17 λεπτών) που μπορείτε να αξιοποιήσετε για να διδάξετε στους μαθητές σας θέματα ασφάλειας στο Διαδίκτυο. Και ευτυχώς παρέχεται υποτιτλισμένη στα ελληνικά.

Σε προηγούμενο μας άρθρο είχαμε παρουσιάσει 30 Web 2.0 εφαρμογές κατάλληλες για αξιοποίηση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όπως αποδεικνύεται το Web 2.0 ήρθε για να μείνει και δεν ήταν πρόσκαιρη μόδα αλλά η τρέχουσα και μελλοντική τάση του Παγκόσμιου Ιστού. Απόδειξη για αυτό αποτελεί η συνεχής εμφάνιση νέων εφαρμογών Web 2.0 στο Διαδίκτυο αλλά και η καθιέρωση αυτών που υπήρχαν ήδη ως οι πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες που επισκέπτονται οι χρήστες. Προς επίρρωση όλων αυτών ήρθε και το νέο βιβλίο των Εφαρμογών Πληροφορικής που στο Κεφάλαιο 9, διδακτική ενότητα 9.3 (σελίδα 84) αναφέρεται στο Web 2.0 και μάλιστα τολμά και επεκτείνεται και στο Web 3.0 και στο Web x.0. Και φυσικά το βιβλίο βρίθει από παραδείγματα, αναφορές και δραστηριότητες με εργαλεία Web 2.0 όπως τα συννεφόλεξα, τα blogs, τα wikis (wikipedia, wikispaces), το youtube, τα google drive και google docs, το office online,  τα issue και sideshare, τα edmodo και moodle, το dropbox, το animoto και τόσα άλλα που μπορεί να μην πρόσεξα.