Εκτύπωση
Κατηγορία: Νέα
Εμφανίσεις: 560

Η έναρξη μιας νέας χρονιάς δημιουργεί είτε συναισθήματα αναπόλησης των περασμένων ετών είτε μια τάση αναζήτησης και πρόβλεψης των μελλούμενων. Έχουμε και τα δύο...

Το βιντεάκι που ακολουθεί μετράει 10 χρόνια ύπαρξης και επιχειρεί να σας πάει 10 χρόνια μπροστά. Σαν να λέμε επιστροφή στο μέλλον. Το βίντεο, που είναι σε μορφή flash, δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 2004 από τους Robin Sloan και Matt Thompson και επιχειρεί να εξερευνήσει το μέλλον των μέσων μαζικής ενημέρωσης και πως αυτό θα επηρεαστεί από τις ανερχόμενες (τότε) υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, τα εργαλεία Web 2.0 και τις υπηρεσίες αυτόματης συνάθροισης-περίληψης νέων (news aggregators) που είχαν αρχίσει και γίνονταν δημοφιλείς.

Η μικρού μήκους ταινία παρουσιάζεται σαν να έχει δημιουργηθεί από το Μουσείο Ιστορίας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (Museum of Media History) που φυσικά είναι ένας υποθετικός οργανισμός. Τα γεγονότα που παρουσιάζονται έως το 2004 είναι πραγματικά. Υπάρχει η απαραίτητη αναφορά στον Tim Berners-Lee, στο Amazon και στο Google. Το ενδιαφέρον αρχίζει όταν το βίντεο μας θυμίζει παλιά "καλά" ονόματα όπως το blogger (πλέον blogspot) ή το friendster (που πλέον προσανατολίζεται στον τομέα της διασκέδασης). Τα γεγονότα από το 2005 και μετά είναι φανταστικά. Μεταξύ αυτών το WifiPod - μια συσκευή που επιτρέπει στον χρήστη της να συνδέεται στο διαδίκτυο από όπου και αν βρίσκεται (τελικά τα είπαμε smartphone), το Google Grid - μια πλατφόρμα που παρέχει στον χρήστη της απεριόριστο χώρο και του επιτρέπει να αποθηκεύσει οτιδήποτε και να το έχει είτε ως ιδιωτικό αρχείο είτε δημόσια διαθέσιμο σε όλο το πλέγμα (φανταστείτε κάτι σαν συνδυασμό των Google Docs και Google Drive), το Googlezon - μια υπηρεσία των ενωμένων Google και Amazon που παρέχει σε κάθε χρήστη της προσωποποιημένες πληροφορίες (δείτε τι κάνει το Google Ads) και τέλος το σύστημα EPIC (Evolving Personalized Information Construct) στο οποίο οι χρήστες μπορούν να συνεισφέρουν οποιαδήποτε πληροφορία και το σύστημα να δημιουργεί ροές νέων εξειδικευμένες για κάθε χρήστη του χωριστά (πως το λένε αυτό με τα τιτιβίσματα; twitter;) αλλά και το οποίο καταγράφει τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών, τις πολιτικές πεποιθήσεις, τις καταναλωτικές τους συνήθειες και άλλα (όπως περίπου κάνει και το γνωστό μας σήμερα facebook).

Δεν ξέρω τι είναι πιο ενδιαφέρον: οι δημοφιλείς υπηρεσίες που υπήρχαν πριν το 2004 και σήμερα εξαφανίστηκαν, αυτά που το βιντεάκι αποτυγχάνει να προβλέψει ή αυτά που έχει προβλέψει επιτυχώς; Και, άραγε, πώς θα είναι τα πράγματα σε 10 χρόνια από τώρα, το 2024;

Περισσότερα στη σελίδα του EPIC ή στο άρθρο της Wikipedia για το EPIC 2014.

It was the best of times, it was the worst of times...

Charles Dickens, A Tale of Two Cities