samos12.jpg (25371 bytes)

Ο Ν. ΣΑΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Π.Ε. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ν. ΣΑΜΟΥ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η Περιβαλλοντική εκπαίδευση σαν ιδέα ξεκινά το 1972 στη Στοκχόλμη στη Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών με θέμα το Ανθρώπινο περιβάλλον. Διαμορφώνεται όμως σαφέστερα το 1977 από διακυβερνητική διάσκεψη της UNESCO στην Τυφλίδα σαν εκπαίδευση για το περιβάλλον, μέσα στο περιβάλλον και προς χάριν του περιβάλλοντος.

. Ακολουθoύν η συνάντηση το 1987 στη Μόσχα. Το 1992 η σύνοδος κορυφής του Ρίο (είκοσι χρόνια μετά από αυτή την πολύ σημαντική της Στοκχόλμης) της οποίας άμεση συνέπεια είναι η Αgenda 21. Εκεί δίνονται οδηγίες για την εφαρμογή των αποφάσεων του Ρίο και συγκεκριμένα το άρθρο 36 οριοθετεί τρεις τομείς δράσης που σχετίζονται με την εκπαίδευση:

-Επαναπροσανατολισμός της εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση της αειφορικής ανάπτυξης

-Προώθηση της ενημέρωσης του κοινού

-Προώθηση της επαγγελματικής κατάρτισης

-Και η τελευταία ως τα σήμερα διεθνής συνάντηση 1997 στη Θεσσαλονίκη με συνδιοργανωτές την UNESCO και την Ελληνική Κυβέρνηση και θέμα: Περιβάλλον και κοινωνία: Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για την αειφορία.

Για την Ελλάδα σημαντικές ημερομηνίες για την περιβαλλοντική εκπαίδευση είναι το 1977 (πρώτα πιλοτικά προγράμματα), Το 1984 (εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ με προτροπές στους εκπαιδευτικούς) και 1990 με το Νόμο 1892

Στην πρώτη εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ Γ2 / 5568 του 1992 γράφει: Σκοποί της ΠΕ είναι η σύνδεση του σχολείου με το ευρύτερο περιβάλλον του, η διεύρυνση του συστήματος αξιών του μαθητή, η ανάπτυξη κλίσεων και ενδιαφερόντων σωματικών και πνευματικών ικανοτήτων του η ανάπτυξη υπευθυνότητας και η συλλογική προσπάθεια.

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση λόγω διαφορετικής φιλοσοφίας και στόχων επιχειρεί να σπάσει την παραδοσιακή μορφή της διεξαγωγής της διδασκαλίας όπως μέχρι τώρα γνωρίζαμε. Ακολουθεί άλλες διαδικασίες μάθησης περισσότερο ομαδικές, ολιστικές λιγότερο ανταγωνιστικές με μεγαλύτερη πρωτοβουλία στη σκέψη και την έκφραση.